המהלך יוצא לדרך: יבוטלו 100 דרישות תקני מזון בישראל

צבי טסלר No Comments on המהלך יוצא לדרך: יבוטלו 100 דרישות תקני מזון בישראל

התהליך מתבצע במסגרת הרפורמה במוצרי מזון בישראל, אשר תאפשר ייבוא מוצרים וייצור של מוצרי מזון שונים ללא דרישות ייחודיות לישראל, וכפועל יוצא מכך תפחית את יוקר המחיה

מוצרי מזון. אילוסטרציה צילום: פלאש90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שרת הכלכלה והתעשייה אישרה היום (חמישי) פרסום להערות ציבור של הנוסח של צו ביטול הרשמיות של כ-100 תקנים וזאת לקראת החתימה הסופית על הצו. על פי הצו תוסר הרשמיות של 61 תקנים בתחום המזון כבר ב-1.1.2023 ועוד כ-37 תקנים אשר הרשמיות שלהם תבוטל באופן מדורג עד לאוגוסט 2026.

התהליך מתבצע במסגרת הרפורמה במוצרי מזון בישראל, אשר תאפשר ייבוא מוצרים וייצור של מוצרי מזון שונים ללא דרישות ייחודיות לישראל, וכפועל יוצא מכך תפחית את יוקר המחיה.

בצו זה מאמצת השרה למעשה את מסקנות הוועדה לבחינת תקני המזון בראשות רשות הרגולציה במשרד ראש הממשלה, אשר בחנה בשיתוף עם משרדי הבריאות, האוצר, הכלכלה והמשפטים, את תקני המזון והמליצה להותיר תקינה ייחודית אך ורק במקרים בהם התקנים הכרחיים לשמירה על בריאות הציבור.

ביטול רשמיות התקנים בתחום המזון יחד עם השלמת אימוץ הרגולציה האירופאית, משווים את הסטנדרטים בישראל לנהוג בשווקים בינלאומיים, אשר יובילו להרחבת מגוון סוגי המזונות, להקלות ולפישוט בהליכי יבוא מזון וכתוצאה מכך להגברת התחרות בתחום.

השינויים אף ישפיעו גם על ייצור מקומי ויאפשרו לתוצרת הארץ להיות תחרותית יותר ומתקדמת.

הרפורמה בתחום המזון מתבצעת במספר שלבים. בשלב הראשון והמשמעותי, אומצו ארבעה מודלים אירופאים, אשר הטמעתם במשק הישראלי מאפשרים אסדרת מוצרי מזון בהתאם לנהוג באירופה וכתוצאה מכך בוטלו רשמיותם של כ-100 תקנים ייחודיים.



0 תגובות